24 Maanden Garantie
Gratis bezorging binnen 3-5 werkdagen
30 dagen retourneren

Garantiebeleid

Wie staat garant?

AfterShokz Euro B.V. (hierna te noemen "Shokz" maar ook aangeduid als "wij" en "onze") geeft garantie op originele Shokz koptelefoons, oplaaddoosje en de oplaadkabel (hierna ook gezamenlijk te noemen het "product" of kortweg "koptelefoon") en op de originele draadloze adapter (hierna ook te noemen het "product" of "draadloze adapter") volgens de onderstaande voorwaarden binnen de hieronder aangegeven garantieperiode. Het adres van de garantieverstrekker is: AfterShokz Euro B.V., Schipholweg 103, 2316XC Leiden, Nederland.

Wat is de verschil tussen de garantie en de wettelijke garantierechten?

Deze garantie is een aparte garantie, die Shokz op vrijwillige basis verstrekt, en staat los van de wettelijke garantierechten die voor u beschikbaar zijn. Deze garantie doet dus geen afbreuk aan uw wettelijke garantierechten. Deze is volledig beperkt tot de omvang van de dekking die in deze polis uiteen wordt gezet. In geval van garantiegerelateerde zaken dient u een garantieclaim in te dienen.

Ongeacht deze garantie kunt u uw wettelijke garantierechten gratis uitoefenen bij de winkelier bij wie u het product heeft gekocht of bij ons als wij u het product hebben verkocht. Wettelijke garantierechten kunnen alleen bij ons worden uitgeoefend als wij u het product hebben verkocht. Als de verkoper bij wie u het product heeft gekocht een detailhandelaar is, neem dan contact op met de verkoper in verband met eventuele claims voor de wettelijke garantie.

Hoe lang is de garantieperiode?

De garantieperiode voor producten die in de EER of in Zwitserland zijn gekocht, bedraagt twee jaar. Deze gaat in op de datum waarop het product is gekocht. Indien u de koptelefoon of de draadloze adapter cadeau heeft gekregen en u dus geen aankoopbewijs heeft, gaat de garantieperiode in op negentig (90) dagen na de productiedatum van het product. U kunt de productiedatum achterhalen door een e-mail te sturen naar customer.service@shokz.com. Vergeet niet het serienummer van het product te vermelden.

Als wij u een vervangend product sturen of andere service verlenen in het kader van de garantie, heeft dit geen invloed op de garantieperiode van het product; de garantieperiode van twee jaar begint niet opnieuw.

Wat dekt de garantie?

De garantie geldt alleen voor producten die rechtstreeks bij Shokz of één van haar erkende dealers zijn gekocht. Zij dekt alleen de nieuwe, originele Shokz-koptelefoon en oplaaddoosje, de bijbehorende oplaadkabel en de draadloze adapter die de consument oorspronkelijk heeft gekocht of heeft gekregen. Indien tijdens de garantieperiode materiaal- of fabricagefouten aan het licht komen, zal Shokz u een nieuw vervangend product leveren. Het vervangende product zal, afhankelijk van de beschikbaarheid, hetzelfde model, dezelfde grootte en dezelfde kleur hebben als het product dat het vervangt. Als het product een model is dat niet meer leverbaar is, leveren wij u een vervangend product dat zoveel mogelijk lijkt op uw product of dat van hogere kwaliteit is, mits u hiermee akkoord gaat. Tijdens de garantieperiode en binnen de garantiedekking, als het oplaaddoosje of een van de oordopjes kapot is, vervangen wij de hele set.

Wat dekt de garantie niet?

De garantie dekt geen gebreken of schade veroorzaakt door onjuist gebruik of onderhoud, normale slijtage, gebruik voor commerciële doeleinden, verlies, ongevallen of invloeden van buitenaf. Indien u of een derde zonder onze toestemming wijzigingen of andere aanpassingen aan het product aanbrengt of het probeert te repareren, vervalt ook het recht op garantie. In het bijzonder geldt de garantie niet voor gratis relatiegeschenken of andere accessoires, zoals hoofdbanden of draagtassen.

Wat is de procedure voor het indienen van een garantieclaim?

U kunt uw garantieclaim indienen op onze website via de volgende link: https://nl.help.shokz.com/s/submit-case-form?recordType=Warranty Zorg ervoor dat u het serienummer van het product en een aankoopbewijs indient. Het overleggen van het serienummer en de kassabon zijn voorwaarden voor een garantieclaim. Als geen van beide beschikbaar zijn, kunnen wij uw garantieclaim helaas niet in behandeling nemen.

Nadat u het ingevulde garantieformulier elektronisch heeft ingediend, neemt een medewerker van onze klantenservice per e-mail contact met u op om de verdere stappen te bespreken. Onze klantenservice reageert normaal gesproken binnen twee tot drie werkdagen na ontvangst van een elektronisch ingediend garantieformulier. Als wij meer informatie van u nodig hebben en wij binnen 15 werkdagen niets van u horen, wordt de procedure stopgezet. Als de procedure is stopgezet, kunt u een nieuw garantieformulier invullen en indienen binnen de garantieperiode.

Mocht u verdere hulp nodig hebben, gebruik dan het contactformulier https://nl.help.shokz.com/s/submit-case-form?recordType=Consultancy om contact met ons op te nemen of stuur een e-mail naar customer.service@shokz.com.





U kunt een gratis hoofdtelefoon winnen!
Maak kans op een paar OpenRun en ontvang promoties, updates en meer!
VOLG ONS
Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, deel je Shokz-verhalen en tag #ShokzSquad voor de kans om in de schijnwerpers te staan.